måndag, april 02, 2007

Vi har haft det jättetrevligt, lillfia och jag när vi har varit ensamma. Vi har latat oss och gått långa promenader, lekt på lekplatsen, läst böcker och bara myst. Lillgumman har sovit jättemycket. Ingen har ju stört henne när hon väl har somnat in så hon har sovit både på för och eftermiddan i minst 1½ timme åt gången. Jag fick till och med tid att börja läsa en bok. Det har jag nog inte gjort sen jag var gravid.

I morgon kommer de hem, mina pojkar. Längtar faktiskt lite. Skönt att få göra det nån gång.

I dag var systerdottern här. Hon skulle vara här hela dagen och sen sova kvar eftersom det är påsklov. Hon sov hela dagen och sen slutade allt med att hon kräktes så hon fick åka hem igen. Hoppas det inte var smittsamt. Magsjuka kan man ju klara sig utan.

Min nya brillor gick sönder idag. En skruv lossnade från skalmen så nu sitter de jättelöst och är på väg att ramla av om jag böjer på huvudet. Det är väl ändå lite dåligt att de redan gått sönder. De är knappt 2 månader gamla och kostade mig nästan 6 tusen. Då trodde jag att de skulle hålla lite bättre.

Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa lite i min bok innan jag ska titta på cityakuten.

Inga kommentarer: