fredag, juni 09, 2006

Kom åtminstone ihåg jordgubbarna

Jag är läskigt förvirrad just nu. Skulle gå till affären och handla mjölk, socker, ägg, och jordgubbar. Jag skulle dessutom lämna tillbaka en film på videobutiken.

Efter några turer ut och in genom ytterdörren (man kan ju inte komma ihåg allt man ska ha med sig på en gång) kommer vi så iväg, lillfia i barnvagnen och sonen på cykel.

Väl framme vid affären letar jag febrilt efter nycklarna så att jag kan låsa cykeln. De finns ingenstans. VAR ÄR DE??? Jag hoppas att de är hemma, men jag kan lika gärna ha tappat dem för jag har inget minne av att ha låst dörren hemma. Nåväl, det visar sig när jag kommer hem. Var är nu filmen jag ska lämna tillbaka???? Kvar hemma. Okej den får sambon lämna sen. Nu handlar vi.

Handla handla, la la la.

Väl hemma upptäcker jag: Nycklarna sitter i dörren och filmen ligger på yttertrappen. Handlat har jag gjort men istället för mjölk, ägg, socker och jordgubbar har jag handlat jordgubbar, smör och bröd. Ja ja, jag kom åtminstone ihåg jordgubbarna!

Undrar var mina tankar befinner sig idag???

Inga kommentarer: