onsdag, augusti 09, 2006

saker som jag inte förstår del 2

Del ett av denna följetong publicerades som något av mina allra första inlägg. Nu har jag funderat igen.

1. Varför ett så utsatt folk som Israelerna väljer att bomba och kriga och förstöra för ett annat folk. Borde de inte ha lärt sig hur obehagligt det är att bli utsatta för terror?

2. Hur det kan komma sig att det finns så otäcka människor som hizbolla och al qaida mfl.

3. Varför föräldrar inte vill umgås med sina barn utan lämnar bort dem istället.

4. Varför föräldrar är rädda för att sätta gränser för sina barn. Tror de att barnen ska straffa dem för det på något sätt eller?

5. Varför jag är den enda på hela gården som sätter gränser och anser att det inte är lämpligt för 3-4 åringar (och alla andra barn) att leka på parkeringen.

6. Varför man väljer att skräpa ned i naturen istället för att slänga skräpet i en papperskorg.

7. Varför det inte finns fler papperskorgar.

8. Varför folk har så svårt att visa hänsyn och respekt gentemot sina medmänniskor.

9. Hur det kan komma sig att samhället har blivit så otäckt och läskigt att bo i.

10. Varför det aldrig tar slut på saker som jag inte begriper.

11. Varför ordverifikationsbokstäverna man måste fylla i för att kommentera inlägg måste stå med så snirklig text så att man knappt ser vad det står, ser inte spammarna då eller?


Slutar nu, för den här gången men jag lär återkomma i ämnet...

2 kommentarer:

Nemo sa...

1. Israel finner sig nog tvunga att svara mot ett raketregn på 1600 granater från Hizbollah - som f ö gömmer sig i civila byar i Libanon. Israel - som vet exakt från vilken markposition granaterna kommer varnar i flygblad innan attackerna, säger att nu skall här rökas ut Hizbollahas...civilbefolkningen stannar ialla fall...konstigt.

2. De flesta har växt upp i misär, blir fundamentalister och tror att helvete på jorden kan bytas ut mot ett himmelrike om jag dör i allahs namn

3. Vet ej

4. Egen inre osäkerhet

5. Du är du - och de andra är några andra som har andra
värderingar

6. Nånannanismen breder ut sig som en följd av ett kravlöst politiskt ledarskap under många, många år...

7. För få använder dem...

8. Först när du visar respekt och hänsyn mot dig själv förmår du att visa det mot andra...tror jag

9. Egna rädslor får du hantera själv. Jag väljer ju vad jag vill se...eller hur?

10. Det är väl det som är själv meningen med livet. Att ständigt förundra sig och inte veta säkert...tänk om Guds existens skulle kunna bevisas... vad skulle då den kristna religionen ha för sig?

11. Rätt

Nemo - ständigt flumorakel

Fluffgubben sa...

Intressant att se fler med obegripligheter på menyn!

//Norman B Fibbler