tisdag, augusti 22, 2006

stackars mig.

Efter en vansinnigt deppig måndag följer nu en vansinnigt deppig tisdag. Jag har fortfarande ont i huvudet, fortfarnade ont i magen och ont om pengar. Jag har dessutom ont i området under näsan. Världens inombordsfinne har bosatt sig där och gör att halva underläppen hänger ned som en fläskläpp. Riktigt attraktivt måste jag säga. Törs knappt gå utanför dörren för att hämta sonen på dagis ens. Vad är det här? Är det sockret som lämnar kroppen och samlar sig i en enda stor klump under näsan på vägen ut eller?

Mitt nya liv går ganska bra. Är inte så vansinnigt sugen på sötsaker längre så nu kämpar jag bara med hungern. Har inte haft några mättnadskänslor sen jag började amma utan känner mig konstant hungrig istället vilket gör att jag kan äta hur mycket som helst. Nu måste jag börja dra ned på portionerna. 10 kilo ska jag gå ned och hittils har jag inte gått ned ett gram, fast inte upp heller som jag trodde förut, hade kollat fel.

Igår blev det ingen promenad men ikväll ska jag ta en lång och rask en. Hoppas vädrets makter är med mig i mina intentioner.

2 kommentarer:

Herr R sa...

Alltså det är väl naturens gång att du blir ashungrig om du ammar. Om hälften av all näring går tillbarnet måste du ju käka dubbelt för att få i dig det du behöver. Det säger sig väl självt att ammande kvinnor är hungriga kvonnor :)

Anette sa...

Jag fortsätter hålla tummarna idag vad gäller vädret, det gick ju rätt bra igår så.... :)