onsdag, september 06, 2006

Idol 2006

Men snälla rara. Hur kommer det sig att så många är så totalt utan självinsikt? De kan ju i jösse namn inte ta en ton många av dem. Hur kan de bara tro att de kan sjunga? Vad är det för fel på deras omgivning som uppmuntrar dem när de uppenbarligen inte kan ta en ton? Jag begriper det bara inte.

Hur kan man som förälder uppmana sitt barn som är totalt tondövt att ställa sig framför idoljuryn och bli sågad jäms med fotknölarna. Jag fattar inte.

Nä, jag fattar inte.

Men jag är tacksam ändå, för det är himla roligt att titta på.

5 kommentarer:

sockerdricka sa...

Men det är ju hemskt. Hur kan inte deras KOMPISAR säga hur det ligger till?!

m·x|360° sa...

Man skall alltid försöka om man har en dröm. Har man inte försökt kan man inte heller ta lärdom av det hela för senare bruk i livet. Det är klart att alla som tror eller hoppas skall testa.

Rädslan för att prova på något nytt är allt för stor i vårt land.

Eder m.x:

Lilla Jag sa...

Jag sitter med lite bakgrundsinfo... Innan deltagarna möter juryn så screenas de av en annan "jury". De plockar ut skräckexemplen så vi får nåt kul att titta på... ;)

Cliff Hanger sa...

En av de roligaste var tjejen som sa till juryn att hon visst kunde sjunga. Eller killen som sa att Sverige kommer att skratta åt juryn.

smultronpaj sa...

Cecilia. Är det kanske därför som de blir så himla förvånade. Kanske har de under tiden det går från jury 1 till jury 2, haft massor med tid att inbilla sig både det ena och det andra.