lördag, september 02, 2006

Saknar dig så.

Ibland kommer det bara över mig. En känsla av tomhet. Sorg och saknad.

Jag minns en promenad som vi tog. Det var höst, solen sken och det var så där härligt friskt ute. Löven var vackert färggranna och vi gick långt. Efteråt drack vi varm choklad i mitt kök. Vi talade om allt möjligt. Det var en underbar dag.

Aldrig kunde jag väl ana…

En natt ringde du mig. Det var en tisdag och du var full. Jag var trött och skulle upp tidigt. Jag skällde på dig för att du väckte mig. Det var det sista jag sade till dig.

Några veckor senare fanns du inte längre. Du ville inte mer. Ingen vet varför, du sade aldrig någonting och vi kunde inte gissa.

Om jag hade pratat med dig då, hade det förändrat någonting? Hade jag kunnat hjälpa? Göra något?

Jag tänker på dig ofta, fast det är nästan 10 år sedan nu.

Jag önskar att jag hade fått lära känna dig bättre.

Jag saknar dig massor.
Jag önskar du var här.
Jag älskar dig.

Inga kommentarer: