torsdag, september 21, 2006

Vart är världen på väg?

Sitter och tittar på Efterlyst. Jag mår illa. Vart är världen på väg? Hur kan man behandla sina medmänniskor på det här viset?

Hur kan 4 killar stanna en 15 årig pojke och slå honom sönder och samman för ett byte på tjugo kronor?

Hur kan ett gäng ungdomar slå ihjäl en trebarnspappa utan att drabbas av samvetskval?

Hur kan man placera ut bilbomber utan en tanke på att oskyldiga kan stryka med?

Hur kan man skjuta sin kompis i ansiktet med flera skott?

Hur kan man slå sin flickvän i ansiktet medan man har sex med henne? Och hur kan man som åklagare välja att bara skita i det och lägga ned åtalet?

Hur kan man hitta på att man har blivit överfallen och våldtagen under sin väktarrunda?



Jag skulle kunna fortsätta i evighet...

Jag begriper inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att vi inte begriper. Skulle vi begripa kanske vi skulle kunna göra motsvarande.

Lilla Jag sa...

Jag förstår ditt resonemang och jag fasar också för utvecklingen i samhället. MEN, en åklagare skiter inte in att väcka åtal. En åklagare har en rad kriterier som måste vara uppfyllda för att kunna väcka åtal och saknas de så måste åtalet läggas ned...även om åklagaren själv inte vill.

smultronpaj sa...

Cecilia: Såg du programmet? En annan advokat/åklagare eller vad hon nu var ansåg att han i princip begick tjänstefel när han ogillade åtalet. Det fanns en massa bevis som han bara struntade i att kolla upp. Mycket knas var det.