tisdag, oktober 17, 2006

Yes! Äntligen!

Vi har köpt hus!!!

Skrev på papperna i dag. Nu är det så gott som klart. Vi är husägare!!!


Gud vad fort det gick egentligen. Vi hade helt och hållet lagt ned vårat husletande, vi hade inte ens något lånelöfte kvar. Så uppenbarade sig det här huset. Fast pris ingen budgivning, vi var ju bara tvungna att gå på visningen. Den var i söndags. Hastigt och lustigt ringde vi svågern som jobbar på bank för att försöka återuppliva vårt lånelöfte.

Mäklaren ringde i går morse och undrade om vi var intresserade och det var vi ju, men vi hade fortfarande inget lånelöfte. På eftermiddan blev allt klart med löftet och mäklaren ringde och fick besked. Vi bestämde tid för pappersskrivning klockan 11 i förmiddags så nu är det klart.

Herregud, jag hänger inte med, vad har vi gett oss in på?

Fint hus är det i alla fall. Visst det är ju slitet och så men det har stor potential. En liten pool har det till och med. Stora killen är eld och lågor och har redan bestämt vilket rum han ska ha. Vi ska flytta in i januari. ÅÅÅh vad jag längtar.

5 kommentarer:

sockerdricka sa...

GRATTIS! Vad roligt! Pool och allt.. :D

Anonym sa...

Grattis! :-)

Lilla Jag sa...

Nämen! Gratulerar!! :)Visst är det spännande. 300 vuxenpoäng rakt av. Liiite avis blir jag allt - jag vill också ha pool. Vart ligger huset?!

smultronpaj sa...

Ligger här i Väsby, så jag slipper flytta från kommunen. Jag är så himla glaaaad!!!

Poolen är pytteliten och rund, ingen riktig pool egentligen utan en så som är till hälften nedgrävd och ca 1.50 djup kanske.

Miiaoo sa...

Men gud vad roligt!!!!!

Dundersuper kul ju!!

Å så avundsjuk så jag nästan kolar av!!! =oD