måndag, november 06, 2006

Äntligen

Äntligen är barnen i säng. Vilken otroligt lång dag det här har varit. Sambon jobbar över (vi behöver alla extraslantar) och jag har haft jordens värsta skallevärk hela dagen. (Det är glasögonen, det är jag övertygad om). Idag har jag inte velat vara mamma, idag har jag bara velat ligga i sängen och knapra praliner. Lillgumman har naturligtvis kännt av mitt obefintliga tålamod och visat sig från sin allra charmigaste sida med konstant gnäll och illvrål för allting.

Men nu är de i säng och nu ska jag lägga mig på soffan och pilla mig i naveln. (Några praliner har jag givetvis inte)

1 kommentar:

Lilla Jag sa...

Men hua,stackare. Känner igen det där. Själv har jag varit ensam i 5 dagar med tre barn. Visserligen har mamma varit här också, men hon kan ju inte göra så mkt av olika skäl. Sällskapet har varit skönt att ha dock, annars hade jag nog helt förlorat sinnet *S*. Nu sitter gubben på flyget hem! *längtar*

Ps. Jag har praliner hemma - helt sant! Jag kastar över några ;)