onsdag, december 13, 2006

hur svårt kan det vara?

För ca två och en halv månad sedan var jag hos doktorn för att med ett enkelt blodprov kolla om jag hade ärftlighet för blodproppar. Det var MVC som rekommenderade mig det för de ville inte skriva ut några p-piller till mig annars. Enligt dem skulle det vara enkelt.

Vårdcentralen tog massor av blod av mig och gjorde massor av tester och sedan skulle jag ringa tillbaka veckan därpå för att få svar. Jag gjorde så men då hade inte provsvaren kommit än så jag fick återkomma.

I går ringde jag till VC för tredje gången utan att få svaren och nu idag hade jag en doktor på tråden som personligen lovade mig att kolla varför de dröjer och vad de innehåller.

Jag hoppas hon håller vad hon lovar och jag hoppas det går fort, för nu har jag bara några få piller kvar på kartorna jag fick på nåder och de vill inte skriva ut fler förrän jag har fått svaren.

Hur svårt kan det vara att ge svar på några tester och hur lång tid kan det egentligen ta? Och hur var det nu med det lilla enkla blodprovet som var så himla lätt att ta?

Inga kommentarer: