söndag, mars 11, 2007

Trevlig dag idag.

Hela familjen åkte i dag på utflykt till Runsaborgen. Det är en härlig promenad på ett par kilometer och sen en rätt brant klättring upp på berget där vi sedan fikade. Båda barnen var på ett strålande humör och kvittrade som små fåglar under hela utflykten. Till och med storebror som var tvungen att gå hela vägen tyckte att det var urmysigt och gnällde inte en enda gång. Vi satt på berget och tittade ut över Mälarens is. Man ser faktiskt ända till Sigtuna därifrån. Det blåste lite kallt men det gjorde inget, för solen sken och det var vår i luften.

Sedan blev vi medbjudna upp till Tällberg i Dalarna helgen innan påsk. Sambons syster med man bjuder på hotell där. Jag och lillfia stannar hemma av olika anledningar men sambon och storebror åker dit i alla fall. Det var ju trevligt. Fyra dagar för oss själva bara lillgumman och jag, och så får pappan och sonen ägna sig lite åt varandra också.

Efter middagen som vi åt hos sambon syster gick jag på en rask långpromenad i en timme så nu känner jag mig så härligt dåsig i hela kroppen.

Ibland när dagarna fungerar och barnen är på bra humör så är livet bara så toppen. Å vad jag är tillfreds just nu.

Inga kommentarer: