lördag, maj 05, 2007

inse faktum

Jag är inte fotogenique. Det är nu ett smärtsamt faktum. I verkliga livet ser jag väl inte helt oäven ut, även om man inte är skitsnygg direkt heller.

Idag var jag och en väninna på ett ställe som hette The studio på något som kallades "Modell för en dag." (Jag hade blivit ditlurad av en annan väninna, det är inte något jag skulle fått för mig själv) Där blev vi i alla fall sminkade av en makeupartist och sedan fotograferade av en fotograf på riktigt modellmaner.

Väninnan blev skitsnygg på de flesta av sina bilder. Jag däremot såg ut som "hej kom och hjälp mig" på nästan allihop. På riktigt alltså. Jag kan bara inte se naturlig ut på kort. Dessutom blev det ju inte bättre av att på ungefär hälften av bilderna var jag utan glasögon för att de blänkte i kameran och eftersom jag ser så illa så kisade jag på alla de bilderna. Det är inget jag tänker på själv, så gör ögonen automatiskt. Kunde inte fotografen då ha sagt åt mig att spärra upp ögonen? Inte heller sa hon till mig att mitt hår hade blivit rufsigt utan på jättemånga bilder var luggen jättekonstig. Hur proffsigt är det?

Nej jag får nog leva med att jag inte blir särskilt snygg på kort och fortsätta försöka hålla mig borta från allt vad kameror heter. Det har ju funkat hittills så det borde nog funka resten av livet.

Inga kommentarer: