söndag, maj 13, 2007

Melodifestivalen

Vilket jävla skämt.

Hur i hela friden kan Teletubbies farmor komma på andra platsen??? Hur tänker folk? Är det bara småbarn som rösta? Vad sjutton gör de uppe så där sent på kvällen?

Nej, det är liksom inget roligt längre. Utgången är i princip given redan från början eftersom grannländerna röstar på varandra och eftersom ursprungliga typ fyra länder har blivit ca fjurtiurton stycken så går det ju inte att få en syl i vädret. Usch vad less jag är.

Varje år är jag lika övertygad om att Sverige ska ta hem segern. I år var jag bombsäker. Vad händer? Jo en artonde plats. Hualigen vilket fiasko. Nu måste vi kvala och då kanske vi inte ens kommer med. Tänk det va. Kanske bra förresten. Då slipper man ju titta.,,

1 kommentar:

GIS-mormor sa...

Hmmm... en liten undran: "Utgången är i princip given redan från början eftersom grannländerna röstar på varandra " - Så tänkte jag också efter årets festival men så tänkte jag mig ett år tillbaka i tiden:

- Finland har gemensam gräns med typ tre länder. Sen kanske Estland också kan räknas som Finlands grannland.