lördag, september 01, 2007

Nu rullar det på...

Nu rullar vardagen igen och man börjar så smått glömma sommarens sorger. Svärmor verkar må bättre även om hon inte är helt hundra ännu.

Har haft några helvetesveckor på jobbet med inskolningar som skrikigt i högan sky i flera dagar men det har lugnat ned sig nu. Mina egna barn är även de inskolade och klara på sina respektive avdelningar på nya förskolan och det har gått över förväntan. Lillgumman beter sig som om hon aldrig har gjort annat än gått på dagis och för storebror har det ju aldrig varit något problem att bli lämnad på dagis, han trivs som fisken i vattnet bara det finns nån att leka med.

Snart är hallen klar också. Det är bara några små saker kvar att fixa och sen ska det inredas. Det ska bli såååå skönt.

Lugnet börjar lägga sig...

Vad har hänt mera då?... Jo, jag har börjat övningsköra!

Mamma säger att jag är jätteduktig och sambon har också gett mig godkänt när jag kört med honom. Jag har ju kört förut så det sitter väl i ryggraden antar jag. Så nu har jag bokat tid till teoriprovet. Hoppas hoppas att jag hinner plugga ordentligt nu bara. Det vore ju pinsamt om man inte blev godkänd. Jag tänker inte berätta det för nån, så slipper jag skämmas i fall det går åt skogen.

Jag tänkte att om jag skrev teorin så blev jag kanske mer taggad att sätta fart på körningen och ta kortet innan det gått ett år och teorin blir ogiltig. Det var väl smart tänkt?

I vilket fall borde det inte ta så överdrivet lång tid. Jag behöver öva på att köra på motorvägen, jag blir lite vinglig när jag kör fort, och på att parkera och att köra om. Sen måste jag ju göra halkan också förstås. Dessutom tror jag att jag ska ta ett par lektioner för att vara på säkra sidan. Det är bara att öva på. Jag hoppas på innan jul men jag ska inte stressa.

Inga kommentarer: