lördag, mars 22, 2008

partaj

Förra helgen var vi på besök i Luleåtrakten. Närmare bestämt i Korsträsk, nära Älvsbyn. Vi var bjudna på sambons kusins 40-års fest. Tur att vi var där för utan oss hade det nog inte blivit någon fest. Alla gick hem jättetidigt. Det var tråkigt, men vi var kvar och glittrade. Jag drack bara bubbel och var verkligen i gasen, sjöng t o m en liten sång där framför alla gäster. Blev hembjuden på frukost av en lokal förmåga så jag måste verkligen ha gjort intryck.

Temat för kvällen var "glitter och glamour". Jag hade svarta korta byxor med glittrande illrosa strumpyxor under och matchande skor, silverglittrigt linne, rosa fjäderboa och glittertiara. Sambon hade hatt med guldbrätte, t-shirt med färgrann slips och guldtights. Mycket glamouröst, verkligen. Han köpte tightsen i Älvsbyn tillsammans med sin syster och de hade skrattat väldigt gott när han stegade ut ur provhytten med guldbyxorna på. Expediten hade gjort allt hon kunde för att hålla sig för skratt. Stackarn. Personligen har jag inte skrattat så gott på länge som jag gjorde då jag fick se honom i dem. En upplevelse kan jag lova.