söndag, april 27, 2008

hård helg

Det har varit en hård helg!

Vad jag har gjort? Egentligen ingenting. Vi hade städdag igår och jag vände all sanden i sandlådan på lekplatsen, sopade och krattade men annars inget särskilt. Vin och öl till maten både i fredags och i går men inga jättemängder. Ändå känner jag mig som en klubbad säl idag. Tung i benen och i huvudet och seg så in i norden. Har i och för sig vandrat kring i skogen på friluftsfrämjandets dag i dag i flera timmar. Massa jippon för barnen och korvgrillning vid sandakärret efteråt, kanske beror på det. Eller så är det min tur att blir sjuk nu. Vem vet?!

Nu önskar jag mig bara en god middag, en bra film och en filt i soffan. Och så snälla barn förstås som somnar snällt när jag lägger dem i kväll. Kan man få det?

Inga kommentarer: