söndag, maj 04, 2008

dagen efter

I går hade vi möhippa för lillsyrran. Planen var så här:
11.00 samling hemma hos mig.
11.30 syrran levereras av mamma, lite kramar, skitsnack och bubbel.
12.00 lunch med mera skitsnack och bubbel.
13.00 avfärd med bil till Djurgården. Bubbel i bilen
13.30 Femkamp på grönan.
15.30 avfärd med bil mot Sickla centrum.
16.00 sminkkurs på makeup store.
17.00 fix och smink hos en av deltagarna.
18.00 avfärd in mot stan igen.
18.15 inträde på Golden Hits.
18.30 showen börjar.

Riktig så blev det inte. Lunchen drog ut på tiden, vi hade ju så trevligt. Vi kom inte iväg förrän närmare två så när vi väl kom in till Djurgården var klockan halv tre och det var rakt ingen idé att gå in på Grönan. Istället satte vi oss på Josefina och beställde in en dyr flaska champagne. Den avnjöt vi under ivrigt fotograferande och kacklande. En timme senare bröt vi upp och styrde kosan mot makeup store. Sen höll vi faktiskt tidschemat rätt bra med nån kvarts felmarginal eller så. Det gjorde ingenting dock. Syrran var supernöjd och glittrade hela kvällen. Vi hade satt på henne rosa änglavingar (lillflickans) och en rosa prinsesskrona (också lillflickans) och så hade jag tillverkat ett trollspö, så hennes uppdrag var att förtrolla alla med sin kärlek. Hon tog sitt uppdrag på största allvar.

Showen på golden Hits började lite ljummet tyckte jag och varmrätten var verkligen ingen höjdare. Men det tog sig under kvällen och mot slutet var det riktigt drag i lokalen. Vår servitör så ut precis som en lite äldre upplaga av Danny. Jag frågade honom om han också skulle vara med i showen och han smålog och sa ja. Det visade sig att han var huvudnumret. Pinsamt. Han var rätt snygg också.

När vi var på Josefina träffade vi på Anders som jag drömde om tidigare i veckan. Han var på date. Lurig som man var blev jag ju tvungen att gå och hälsa. Oj vad han hade ändrat utseende. Förut var han ju snygg. Jag blev så besviken, jag kommer nog inte drömma om honom igen. Jag kände mig också nödgad att tala om för honom att jag drömt om honom men att han var mycket snyggare i drömmen. Undrar hur han tolkade det...

Vi hade i alla fall en jättetrevlig dag, men när showen var slut vid elva - halvtolv så var vi det också. Tolv timmars konstant festande sätter verkligen sina spår så då åkte vi hem. Somnade som en stock och sov mer eller mindre oavbrutet till elva i morse. Jag är för gammal för sånt här.

Inga kommentarer: