tisdag, juli 01, 2008

just nu...

Lillgumman sitter i soffan och sjunger: höra barnen, skulle skala kottar, hoppe hare klättar upp igen, å den långa ludna svansen, blir ofta våt när det stänker.

Stora killen svär inne i sitt rum dit han blivit förvisad för att städa upp. Det är straffet för diverse oacceptabelt beteende från hans sida. Milt kan tyckas men det tycker inte han, han är inte välkommen ut förrän han är klar. Vaddå, får jag inte ens komma ut och äta mat eller???? Skrek han till mig nyss, och jag svarade att; nej inte om du inte har städat upp. (För ett normalt barn skulle dat ta max en kvart att städa men för honom lär det ta betyyyydligt längre tid.) Han blev givetvis mycket förargad och nu är jag återigen den dummaste mamman i världshistorien. Men det är ju inget nytt under solen, det har jag ju varit några gånger vid det här laget så jag är van.

Inga kommentarer: