torsdag, augusti 07, 2008

väntan

I min mage växer ett liv. Ett 14 veckor gammalt foster. Jag borde vara överlycklig. Men det är jag inte. Allt jag kan tänka på är att jag kanske måste ta bort det.

Vi var på ett tidigt ultraljud, ett så kallat cub-test där man ser om det finns en förhöjd risk för kromosomavvikelser hos fostet. Det visade att det fanns en hög rsikm för det. 1 på 5 närmare bstämt, så i tisdags gjorde jag ett mycket plågsamt moderkaksprov som vi får svar på om en vecka ungefär. Allt jag kan göra nu är att väntamed andra ord...

4 kommentarer:

bengt sa...

Oh, nej...

Anette sa...

Oh...håller båda tummarna för att att svaret på provet är av den bra varianten!

Karriärmamman sa...

Oj...nej. :(... Tänker på dig. Stenhårt.

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

Jag sänder en stärkande tanke till lilla bebis.