fredag, oktober 24, 2008

Försäkringskassan

Plötsligt får jag ett brev hem i lådan från försäkringskassan där jag måste skriva en försäkran om att jag är sjuk, vad mina arbetsuppgifter går ut på och varför jag inte klarar av att arbeta. Sedan ska de bedöma om jag har rätt till ersättning. Vad gör jag då om de inte tycker att jag har det??? Jag menar här kämpar jag för att överhuvudtaget orka jobba halvtid och hoppas att jag ska orka med att ha alla utvecklingssamtal innan jag blir heltidssjukskriven och så kanske de inte ens vill bevilja mig ersättning.

Snacka om att jag fick prestationsångest när jag skulle skriva det pappret. Här gäller det att ha tungan rätt i mun och väga sina ord på guldvåg så att de förstår att jag faktiskt inte kan arbeta. Jag antar att man kan överklaga sådan beslut men frågan är om det är nån idé...

Jaja nu ska vi inte måla fan på väggen, det kanske bara är rutin... Det går nog bra.

2 kommentarer:

Miss Persson sa...

Jag fick hem en likadan lapp som du - helt befängt.. Jävla borgarbrack.. När jag skickat in den lappen så kom en ny lapp hem där dom ville att chefen skulle motivera sig. Ännu mer befängt.. Gah!

smultronpaj sa...

vaddå chefen motivera sig, vad vet chefen om hur du mår?