måndag, november 24, 2008

Snökaos

Vilket kaos det var när jag skulle lämna ungarna och då i synnerhet sonen i morse. På skolans vändplan och parkering hade ingen plogat på hela helgen så där låg minst 4 decimeter snö i drivor som folk försökt köra i dessutom. Det var bilar överallt och folk som gick och stod på vägen för de kunde inte gå på gångvägen för där var det också massor av snö. Ingen kom någonstans för alla fastnade i modden och det kom nya bilar som tryckte på bakifrån hela tiden. Snön föll obarmhärtigt och man kunde inte se ut genom sidorutorna för de var helt igensnöade. Jag fastande och efter mycket om och men flyttade sig folk så jag kunde backa och på ren tur körde jag inte in i någon. Det var omöjligt att se mer än nån meter framför och bakom sig. Herregud säger jag. Sonen fick jag lov att släppa av så han kunde gå in själv. Jag lovade att jag skulle komma in efteråt men jag hade ingen möjlighet till det och nu har jag jättedåligt samvete för att jag inte höll vad jag lovade. Tänk om han undrade var jag tog vägen och blev ledsen... Har försökt ringa skolan men det är bara telefonsvarare hela tiden...

3 kommentarer:

Miss Persson sa...

Mina kollegor som bor Norrut kom inte ens till jobbet igår morse pga snökaoset - hujja! I stan var det lugnt och tyst, fridfullt och mysigt med snön, men jag ska medge att jag höll på att blåsa bort igår morse när jag skulle hem från sjukhuset..

smultronpaj sa...

det var mysigt, inte tal om det, men totalt kaos. Typiskt att allt ska töa bort nu på en gång när det var så besvärligt att få ned det.

Miss Persson sa...

Ja, jag är verkligen besviken på att det töar. Blä!