tisdag, december 30, 2008

årskrönika

Så här dags på året är det brukligt att komma med en liten årskrönika. Det hade även jag tänkt men när jag väl började skriva den kändes det hela så löjligt. Vem sjutton är intresserad av den egentligen?

Ändå har det här året varit exeptionellt händelserikt kan jag tycka. Fascinerande egentligen vad mycket som hänt på så kort tid. Fast 2008 har tydligen varit det för många. Brottsmässigt har det tydligen hänt jättemånga grova brott, betydligt fler än vanligt, med arbogamorden, Englamordet, Carolinmmordet och alla andra dessutom.

Skumt det där att så mycket kan hända ett och samma år när det vissa år känns som total stiltje istället.

Det här är mitt år i punktform:
- tog körkort
- morfar dör
- sambon byter jobb
- syrran gifter sig
- Blir gravid för tredje gången
- Massor med huvudbry ang, graviditeten
- Lite privata trubbel
- blir sjukskriven graviditeten
- Mitt eget bröllop
- 3 kompisar som får barn
- beslut om förlossningen

Den här graviditeten har då vållat mig en hel del bekymmer må jag säga, men det kräver nog sitt eget inlägg.

Hoppas nu att 2009 blir ett lugnt och harmoniskt år för alla. Det känns som om vi skulle behöva det.


Nu önskar jag er alla ett riktigt
Gott nytt år!

Inga kommentarer: