torsdag, december 18, 2008

sjuklingar

Har haft ungarna hemma idag. Sonen är rosslig i halsen och hes men ganka pigg och dottern hade diarré hela natten och vi fick inte sova nånting.

Från i natt fram till nu ungefär har det inte varit något alls med lillgumman annat än att hon inte äter och har sovit i flera timmar, men så kräktes hon då nyss bara för det så det var inte alls över som jag hade inbillat mig.

Usch. Det värsta med magsjuka är att man vet att vi förmodligen kommer blir smittade allihop. Har vi riktig tur ligger den siste av oss däckad på julafton. Underbart.

Man blir väldigt hypokondrisk också av magsjuka. Har inbillat mig hela dagen att jag mår illa men jag har klarat mig hittills. Annars kan man väl anta att jag står näst på tur, det är ju jag som har haft hand om henne hela natten och dagen.

Självklart är mannen på julbord med jobbet i kväll så jag sitter här själv med ungarna precis som jag gjort hela dan när han jobbade.

Blä för magsjukan.

1 kommentar:

Miss Persson sa...

God handhygien och byte av handdukar + speciell handduk till sjuklingen brukar hjälpa fint, flytande två istället för en riktig tvål är att rekomendera, annars spola riktiga tvålen i hett vatten en minut. Fråga syster - hon kan allt ;) Begränsa området hon rör sig på om möjligt med en separat toa för henne om ni råkar ha 2!