måndag, januari 12, 2009

okej

13 dagar kvar i frihet. Borde göra det allra mesta och bästa av dem men jag har ingen som helst energi. Kan inte sova på nätterna. I natt hade jag tom barnfritt i sängen, kors i taket, men ändå kunde jag inte sova. Det blåste full storm ute och pressenningen på våra utemöbler flaxade och slog hela natten så jag fick inte en blund i ögonen. Detta hade säkerligen inte vållat mig några som helst sovproblem i vanliga fall men nu är kroppen som den är och då går det som det går.

La mig på soffan vid tiotiden i morse för att glo på tv och innan jag visste ordet av så var klockan 12.27. Somnade visst. Borde kanske sova på soffan i stället, där sover man tydligen skitbra utan att veta om det ens. Så är det ju på kvällarna också, man bara somnar utan att ens vara medveten om att man är trött och innan man vet ordet av är hela filmen slut och natten är ett faktum. då går man och lägger sig i den stora sköna sängen och.....drabbas av sömnlöshet.

Inga kommentarer: