måndag, januari 19, 2009

sjuklingar

Både mannen och dottern är hemma med hög feber, hosta och rossel i halsen idag. Jag får springa som en tätting mellan alla dotterns nycker för att hålla henne lugn. Får hon inte som hon vill ögonabums gnäller hon så man vill skära av sig öronen. Mannen sover mest så han är inte så farlig, men han är ju inte till nån nytta heller. Jag har självklart hysteriska sammandragningar och skulle helst av allt bara ligga i sängen och sova själv.

Nu äntligen har jag fått en stund över. Båda sjuklingarna sover och sonen som jag precis hämtat på skolan är på rummet och ser på film.

Hoppas alla har frisknat till till på måndag när jag ska snittas. Och hoppas för allt i världen att jag klarar mig. Det vore just min sedvanliga tur om jag blev sjuk och de inte ville ta emot mig på måndag som det är tänkt.

Ja ja, ingen idé att måla fan på väggen...

1 kommentar:

Anette sa...

Håller tummen det hårdaste jag bara kan för att du ska hålla dig frisk!