måndag, februari 02, 2009

hemma






Nu är vi hemma. Eller det har vi varit sen i onsdags men jag har inte orkat. Förlossningen gick bra men jag fick blodtrycksfall 2 ggr och höll på att svimma och sen reagerade jag på morfinet och fick jordens klåda på hela kroppen, men annars gick det bra. Nu mår jag sådär... Det svider i snittet och man orkar ju inte gå omkring särskilt mycket. Dessutom har jag fått besvär med tarmarna, ett tydligen ganska vanligt problem efter snitt. Det är som kolik. Tänk er att du har en ballong i magen som bara pumpas upp upp upp och den tänker inte sluta förrän magen sprängs, så känns det, varvat med att dina tarmar slår knut på sig själva och drar åt jättehårt. Det är inte behagligt men jag antar att jag överlever, jag har ju fått världens sötaste bebis, så det är värt det.

5 kommentarer:

Anette sa...

Vad fin han är!! Stort stort grattis till hela familjen!!

smultronpaj sa...

Tack.

Anonym sa...

Stort grattis och lycka till!
Han är jättefin!!

Karin sa...

Grattis !!

Miss Persson sa...

Ja, jan är ju verkligen supersöt! Och detta sagt av en non-barnentusiast ;) *hihi* Well done, han är så söt!