onsdag, april 22, 2009

till dig

Ibland blir jag bara så ledsen. Känner mig så liten och hjälplös. Hopplös. Jag önskar jag kunde göra mer. Ta bort det onda. Blåsa och sätta på plåster som på ett litet barn och så var allt bra igen. Men det funkar inte så. Smärtan är större och verklig. Den går inte att blåsa bort. All min kärlek räcker inte till. Det är inte tillräckligt. Du behöver mera och jag kan inte ge det till dig. Jag har inte heller varit tillräckligt närvarande, du litar inte på mig och jag antar att jag inte heller förtjänar din tillit. Jag hoppas jag kan ändra på det. Jag hoppas du vill låta mig. Smärtan du bär är så destruktiv, det skrämmer mig. Låt mig hjälpa. Snälla. Jag älskar dig.

2 kommentarer:

Miss Persson sa...

Fint skrivet Smultronpaj. Jag blev nyfiken och undrade vem du skrev men det är nog kanske så att just den där bloggen inte är något du vill prata om. Kom dock ihåg att du bara är människa och att man inte alltid räcker till. Och släpper man bara på tanken om att inte räcka till så räcker man oftast till. Kram!

smultronpaj sa...

Tack.

Nej det vill jag inte säga här. Den det berör vet om det om den läser här men annars får det vara.