onsdag, juni 22, 2011

omöjligt eller bara svårt?

Eftersom jag är den bästa fröken alla barn någonsin haft känner föräldrarna stort behov av att överösa mig med sommarpresenter så här lagom till semestern. Det är jag såklart innerligen tacksam över (om än inte särskilt förvånad). Hur som helst. Vad de däremot inte tycks ha tänkt på, när de överöser mig med chokladaskar är att jag ju är tvungen att äta upp all chokladen.

Problemet, som jag ser det är att choklad är gott. Ruskigt gott och det finns ingen som helst chans i världen att jag skulle kunna bara ha den liggande i skåpet till en annan dag - ett bättre tillfälle. Som jag ser det finns det aldrig nåt bättre tillfälle att mumsa choklad på än just nu.

Slutsats: Jag kommer bli smällfet! Hur bär man sig åt för att inte äta upp den? Är det omöjligt eller bara svårt?

Inga kommentarer: