söndag, december 04, 2011

pepparkaksjakt

Letar med ljus och lykta efter en pepparkaksdräkt till Wille att ha på skolans Luciatåg på fredag på julmarknaden.

Han har hela tiden pratat om att han ville vara tomte och det är så klart det som jag har spetsat in mig på i förberedelser. I fredags fick vi veta att han skulle vara pepparkaksgubbe.

Men åh vad himla lätt det är att hitta pepparkakskläder med bara några få dagars varsel.

Inte.

Vi pratar ju dessutom kläder till en inte helt pytteliten nioåring som dessutom måste få plats med varma kläder under, eftersom de ska vara utomhus. Det största jag sett finns är stl 140, men han måste nog ha minst 150 för att få plats med kläder under. De jag har hittat har inte ens varit i butik utan bara sett att de har på diverse postordersiter. Hinner kanske inte ens levereras innan fredag om jag skulle beställa.

Prutt också.

Hatar när det inte finns någon framförhållning.

Om man vetat ett tag innan hade man ju kunnat hinna sy i värsta fall.

Tänk om man hunnit köpa nåt annat då? Det hade kompisen hunnit göra. Splitter ny tomtedräkt för massa pengar. Till ingen nytta.

Blir förbannad känner jag.

Kan ingen hjälpa mig?

Inga kommentarer: