måndag, juli 09, 2012

Barnfri tid

Vi är ju barnfria så vi passar på att göra sånt vi annars inte orkar/ kan/vill/har tid med/vill ta med barn på.

I går tänkte vi gå på bio men soffan lockade ännu mer så vi hyrde film och åt mängder av godis istället.

Idag åkte vi till Sigtuna med intentionen att gå på båthuset och äta middag men de hade stängt.

Då tänkte vi i stället gå på Stadshotellet men de hade också stängt

Istället gick vi på kopparkitteln och åt (sådär) och tänkte efteråt dricka kaffe på tant brun. De skulle dock också stänga (om en kvart) så det blev en mycket hastig kopp kaffe.

När vi sedan gick genom stan på väg till bilen insåg vi att hela stan var stängd. Inget, med undantag av två restauranger hade öppet. Allt var dött och vi mötte knappt en levande själ. Vi pratar om klockan 19 en måndagskväll mitt i juli. Mitt i värsta semestern.

Hur är det möjligt?

Ja ja, vi åkte hem istället och mös i soffan och nu ligger jag med benen upp i min ställbara säng och ska läsa i min bok.

Härligt att vara barnfri en stund.


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: