måndag, oktober 29, 2012

Mys och svullodag

Vad mysigt vi har haft det idag.

Vaknade som sagt väldigt tidigt. När vi ändå var vakna och det verkade omöjligt att somna om mös vi i soffan framför Bolibompa, Theo och jag. Åt lite smarrig frulle, drack lite kaffe, tog det lugnt.

Efter en dusch och lite fix med tvätt mm åkte jag och Theo först och slängde skräp på sörab. Så skönt att slippa se det mer. Sen åkte vi till biblioteket, letade böcker, läste böcker och hade jättemysigt bara han och jag.

Sen stack vi in till Bullens kafé och köpte ljuvliga kanelbullar till hela familjen, som vi sedan såklart åt upp när vi kom hem.

Efter det hann jag med att måla ungarnas fönster, tvätta lite och fixa lite medan Johan satte upp lite taklister i ungarnas rum.

På eftermiddan tog vi med en kompis till Wille och stack på bio. Hotell transylvanien såg vi. Bra film. Till den vräkte vi i oss mängder med popcorn. Och som grädden på moset plockade vi med oss McDonalds på vägen hem.

Nu är alla proppmätta men nöjda och jag tycker mig vara förtjänt av en stunds avkoppling.

Så här vill jag ha det varje dag (utom svulleriet).

Ledig i morgon oxå kanske?

Nähe...

Inga kommentarer: