tisdag, februari 05, 2013

förlåt

Jag glömde visst berätta vad som hände med Theo och födelsedagsfirandet.

Jag trodde i min enfald att den pedagog jag talat med på kvällen när jag hämtade skulle ha skyndat sig till dörren efter att vi gått för att sätta upp Theos skylt, men icke...

När vi kommer morgonen därpå fanns fortfarande ingen födelsedagsskylt och jag känner att jag surnar till ordentligt.

Ingen av hans ordinarie personal är där så jag går in på avdelningen bredvid som de samarbetar mycket med. Där satt en tjej som han även hade när han gick på småbarn så henne känner jag och har förtroende för.

Jag frågade henne således, vänligt, om det möjligen var så att det endast var vissa utvalda barn som fick lov att ha sin bild på dörren när de fyllde år. Hon svarade givetvis nej på den frågan, med ett rätt ställt uttryck i ansiktet. Nej, för jag undrade, sa jag, eftersom Theo inte ännu fått komma upp på dörren och ingen hade överhuvudtaget uppmärksammat att han fyllt år i går.

Hon tyckte det var mycket olyckligt och hon tog min son med sig för att genast åtgärda det. För mig kändes det lite sent men Theo verkade nöjd.

Och när min man hämtade på kvällen var han firad ordentligt med sång i samlingen så han var nöjd. Fast jag, jag känner mig fortfarande lite sur faktiskt. En liten ursäkt kunde de väl kostat på sig i alla fall?

Inga kommentarer: