fredag, februari 15, 2013

Min rygg, följetongen

Det var som jag trodde. Den fasansfulla smärtan beror på att alla kotor hoppat tillbaka till sitt felaktiga utgångsläge och mina ligament är jätteupprörda.

Som det ser ut nu har min svank tydligen flyttat sig ca 1 dm upp på ryggen och sitter numer i höjd med bh'n. Där ska den inte sitta. Det i sin tur resulterar i en fruktansvärt dålig hållning men det är ingen idé att försöka räta på ryggen för då kan den hamna ännu högre upp och det vill vi ju inte.

Allt är fel och galet och nu har jag fått lite rörelseövningar som ska få kotorna att återgå till sin normala position.

Det låter ju easy peasy bortsett från att felaktiga muskelbeteenden behöver ca 5000 upprepningar för att förstå att ändra på sig.

Å hej och hå vad jag har att göra framöver. Jag är alldeles för ung för att ha ont resten av livet.

Inga kommentarer: