onsdag, mars 20, 2013

jag kämpar på

Fick ju övningar av naprapaten som jag ska göra för att stärka upp mina obefintliga core och bäckenmuskler.

Man kan säga att jag kämpar på.

Han har gett mig ett antal som är målet vad jag ska orka med.

Som exempel kan vi ta plankan. Ni vet när man står på armbågarna och tårna med kroppen sträckt. Det ska jag klara i 3x60 sekunder. Man kan påstå att jag har en bit kvar, det kan man. Idag orkade jag rekordlänge; 15 sek + 8 sek + 8 sek. Bäst hittills men ni förstår ju att jag har lite att jobba på.

En annan övning är att ligga på golvet med benen i 90 grader och sedan ska jag lyfta underlivet rakt upp så att knäna höjer sig två centimeter. Man kan säga att jag och mina bäckenbottenmuskler inte har någon direkt bra kommunikation. Jag kan för mitt liv inte få upp knäna en endaste millimeter. Jag vet inte hur jag ska få musklerna att samarbeta. Det är omöjligt. En ganska viktig övning påstår naprapaten. Jag hoppas att han överdriver.

Ja ja, som sagt, jag kämpar på. Han påstår ju att om jag gör mina övningar duktigt varje dag i ett års tid så är jag frisk sen.

Jag säger; vi får se.


Inga kommentarer: