måndag, mars 21, 2016

Förlamande trött

Varje dag, vid olika tillfällen på dygnet, övermannas jag av en förlamande trötthet. Jag blir helt apatisk. Orkar inget, vill inget. 
Lite ganska jättejobbigt när det händer på jobbet. 
Trixet är att aldrig någonsin sätta sig. Aldrig någonsin ta en paus. För så fort jag gör det så kopplar hjärnan ned. Sen är det stört omöjligt att koppla på igen. 
Varför blir det så här? 
Jämfört med i början så sover jag ju. Som en klubbad säl oftast, natten igenom. Ändå är jag aldrig ens i närheten av pigg när jag vaknar. 
Ögonen värker och hjärnan är mos. Aldrig någonsin pigg. Hela tiden på sparlåga. Gör nästan fysiskt ont. 
Tröstar mig med godis. Vill inte ens ha godis. Får ångest av godiset och kan ändå inte låta bli. 
Ser mig själv i spegeln och ser bara en oformlig klump av fett. 
Det gör mig ledsen men jag kan inte uppbåda någon som helst lust eller energi att ta tag i det. Så jag äter godis i stället. Ännu mera godis. 
Det är en nedåtgående spiral. Så jäkla destruktivt. 
Less. 
Trött. 
Så vansinnigt trött. 

Inga kommentarer: