tisdag, maj 10, 2016

Dagar man helst skulle slippa. Fast ändå inte.

Idag är en sådan dag jag helst skulle slippa. Fast ändå inte. För idag har jag ännu inte begravt min pappa. Idag har jag bara väntat på att i morgon ska komma. Än är inte den stora tunga dagen här. Än dröjer det lite. 
Det är tungt. Och det är jobbigt. 
I morgon är en dag jag helst skulle slippa. Fast ändå inte. Inte vill jag begrava min far. Samtidigt vill jag ju vara med på det sista som är hans. Hans sista dag i mitt liv liksom. Det vill jag ju inte missa. Samtidigt önskar jag såklart att jag slapp. Att han fortfarande fanns här hos mig. Att allt var som vanligt och att det sista förjävliga halvåret aldrig någonsin hade ägt rum. 
Jag saknar dig så pappa. Mitt hjärta är så trasigt. 
Jag älskar dig.


1 kommentar:

Annas värld sa...

Så fint och träffande skrivet. Sänder en liten cyberkramar.