söndag, juni 18, 2006

vad är det med sport?

Har precis avslutat min sedvanliga bloggrunda och slås av att åtminstone hälften av blogginläggen handlade om fotbollsVM. Inte så märkligt kanske med tanke på rådande tävling men det jag förundras över i sammanhanget är hur det får folk att liksom helt tappa koncepterna.

En börjar skika könsord och bada i fontäner i rena glädjeyran. En annan börjar nästan gråta för att det blir mål. Hur som haver är det, som det verkar, bara sport och då framför allt landskamper som gör att folk i allmänhet blir helt till sig och börjar bete sig på ett, för dem, helt annorlunda sätt.

Själv begriper jag inte tjusningen med det hela. Visst okej, det kaaan vara spännande med matcher men att det utlöser en sådan hysteri det begriper jag inte.

3 kommentarer:

Magnus Carlbring sa...

svaret på gåtan liggrer inne innuti i mitt i prikc inne i bollen

det är i bollens tomhet det är i bollens mörkcrer i den stora ensamheten före avsparkc i tyskcnaden innan sopprtrarna börjar sjungna

själva hemmeligheten liggrer i att man inte vet före

fast efter vet man okcså det vet man före att man inte vet fast man vet det är en trygghet som är otrygg

ellrer inte

det är nog bara såhär: bollen är rund that's the magic

Stefan sa...

men problemet som är det stora är dessa jävla avarter till kommentatorer och gamla spöken de drar fram och statistik som inte har något med med sporten att göra what so ever...

fan jag hoppas att sverige åker ut så man slipper se dessa jävla idioter sitta och orera

å andra sidan vill jag att sverige går vidare för att ta guld...

smultronpaj sa...

Embryo: exakt min mening, eller?

Stefan: guld e najs. Varför kan de inte sätta in en kommentator som faktiskt kan kommentera???