måndag, juli 03, 2006

Festen

Jag hade så himla trevligt. Nästan alla jag bryr mig om var där. Jag saknade några och önskade att de hade kunnat komma men på det stora hela var de där allihop. Alla mina gamla och nya vapendragare. Trots att en stooor del av min bekantskapskrets, inklusive mig själv, för tillfället lider av alkoholabstinens pga amning (det är värsta babyboomen här just nu)så var det en upplupen feststämning över samtliga gäster hela kvällen. Det är klart att de som kunde drack desto mer, som för att kompensera oss andra kan jag tänka.

Vi pratade minnen, nya som gamla och vi skrattade och retades. Varför har man inte fest oftare? Varför ses man inte oftare? Jag insåg att jag verkligen har saknat min vänner. Det blir liksom inte av att man ses så ofta när familj och jobb tar nästan all ens tid. De man umgås med är de som oxå har barn, så att barnen har nån att leka med.

Oj oj oj vad jag längtar till jag slutar amma så att jag kan rymma. Saknar mig själv, mitt liv, min kropp.

Inga kommentarer: