fredag, september 29, 2006

Pinsamt värre

När syrran och jag strosade runt på stan i Malmö blev vi tillfrågade av Malmös lokal TV kanal om vi kunde svara på några frågor. Det kunde vi tydligen för innan vi visste ordet av hade de filmat lillgumman i vagnen (hon ska tydligen representera en av Malmös nyfödingar, trots att vi inte bodde där), och intervjuat både mig och syrran och storebror. Det var helknäppa frågor och man fick ingen som helst betänketid. Jag gissar att jag gjorde ett utomordentligt samlat och värdigt intryck. INTE! Syrran var om möjligt ännu värre. Hurtig som en bulle svarade hon glatt på alla frågor. Teaterapan kom fram till max skulle man kunna säga. Storebror gjorde inget större intryck han heller antar jag, sittande i vagn trots sina fyra år. (Är annars helt emot fyraåringar i vagn men gjorde ett undantag för att shoppingrundan skulle hållas under lugna former och under minimala protester) Plötsligt visste han inte heller vad han hette i efternamn och han kom inte på nästan ett enda svar på frågorna.

Är så himla tacksam att jag inte bor i Malmö med omnejd och således slipper se mina fadäser i Tv rutan. Syrran däremot lär ju få se dem både en och två gånger, tydligen visas deras inslag om och om igen under en låååång period.

Men men, vi kanske har tur så att de väljer att inte visa oss av någon anledning. (Hmm, vilken anledning skulle det kunna vara tro?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

va kul! jag skulle gärna vilja se vad det var för frågor! jag tror att ifall nån skulle fråga mig saker så skulle jag svara så riktigt jag kunde, för att sen ångra att jag inte svarade jättedumt för sånna där intervju-grejer med folk på stan är ändå så dumma :)

smultronpaj sa...

Jättekonstiga frågor, eller snarare konstiga på det visste att de inte på något vis hängde ihop.

1. Vad tycker du om hösten?
2. Vilket är ditt favorit plagg. Vilket är ditt favoritpålägg på smörgåsen.
4. Vilket är ditt favorit T-shirt tryck.