onsdag, juni 13, 2007

Dagens gnäll

Lunginflammationen gav inte riktigt med sig så jag blev ordinerad fem dagar extra på penicillinkuren. Nu har jag blivit friskförklarad från den i alla fall men i stället har jag drabbats av bihåleinflammation. Ska detta aldrig ta slut? Inte nog med det, i torsdags var jag dessutom magsjuk. Vad är detta? Jag har aldrig i hela mitt liv varit så här mycket sjuk som jag varit det här halvåret. Man skulle kunna tro att jag känner efter lite väl mycket men så är det inte, jag är faktiskt sjuk på riktigt.

Jag är förb.nnat less på detta nu. Nu vill jag bli frisk faktiskt. Jag har inte tid att vara sjuk längre. Inte för att jag har stannat hemma från jobbet när jag varit dålig (utom när jag var magsjuk) jag har kunnat jobba ändå men nu orkar jag faktsikt inte mycket mer. I morgon och på fredag ska vi till Marholmen på planeringsdagar med jobbet. Då har man ju ingen lust att vara sjuk.

Det stör mig... Dessutom har jag ingen blogglust när jag inte mår bra. Kan ni förstå det?

8 kommentarer:

Blue sa...

Hmm...du har inte funderat på att du skulle kunna vara "utbränd"?
När jag blev det efter en lång period av skit på jobbet och skit hemma och konstanta konstiga sjukdomar (bältros i ögat, magsår, virusinfektion i lungan, tre förkylningar och magsjuka) så förklarade min läkare att min kropp hade kollapsat för att jag var mentalt utmattad - och därmed hade mitt immunförsvar lagt av helt.

Jag är fortfarande inte frisk - men nu har jag iaf nytt jobb och nytt liv och orkar jobba 12 timmars dagar igen...bara för att livet faktiskt är roligt igen - för det mesta :)

Blue sa...

Och ja, du har missat massa under din paus...det är bara att masa sig igenom det. Som att läsa en tidning ungefär. Eller ska vi synka våra pauser nästa gång så jag inte skriver så mkt :-p

smultronpaj sa...

Jag betvivlar starkt att jag skulle vara utbränd. Jag har nog bara haft en himla otur. Jag jobbar ju trots allt bara 50% för tillfället och har gjort så hela våren. Det är ju inte särskilt ansträngande.

Och du, ja tack, var snäll och skriv lite mindre nästa gång jag pausar är du snäll. ;)

sockerdricka sa...

Nejmen fy, man ska inte vara sjuk på sommaren! Man ska inte vara sjuk någon årstid för det suger..

:/

Anette sa...

Usch och fy, det där låter ju inte alls något skoj. Jag hoppas och håller tummarna för att du kryar på dig ordentligt. Och att du slipper mer sjukelände i sommar.

Camillas lockar sa...

Klart man förstår det. Ta allt i din takt. Det du kan. Tänker på dig.

Cliff Hanger sa...

Usch vad jobbigt! Krya på dig så mycket.

Ska man vara sådär äckligt positiv kan man tänka att det är bättre att du är sjuk nu än när vår härliga "arbetarregering" (vilket skämt) har drivit igenom två karensdagar...

Lilla Jag sa...

Hua, ja - krya på dig!! Det där lät inget vidare...