onsdag, maj 21, 2008

ny dröm

Drömde konstigt i natt igen.

Jag och familjen var på semester på en jättestor båt. Plötsligt händer något med båten, den själver till och vibrerar och knakar och vi måste evakuera. Då är vi i Grekland på ett berg. Berget håller på att rämna eller nåt, vi måste fly. Vi springer genom korridorerna på båten och klättrar på stigen på berget. Jag springer förbi en övergiven affär på båten och tänker att här skulle jag ju ha köpt presenter till sonen, men jag kan ju inte bära nu när vi flyr. Vi är i Grekland igen och jag kommer på att jag glömt Nalle Lufs i bilen (min nalle sen jag var liten). Jag springer tillbaka till bilen och hämtar Nalle och börjar springa tillbaka. Men då kommer jag på att ungarna också vill ha sina nallar så jag måste tillbaka igen. Jag springer igenom alla korridorerna på nytt. När jag är i bilen så kommer jag på att jag ska plocka ned en massa kläder också för det kan vi behöva. Jag fyller en ryggsäck, den är tung och jag får knappt på mig den. Jag har bråttom nu, det är nära katastrofen...Sen tror jag att jag vaknade...

Gemensamt med förra drömmen är paniken och ryggsäcken. Vad betyder det?

2 kommentarer:

Herr R sa...

Om du bortser från paniken och ryggsäcken så får jag snarare Noaks ark-vibbar av den där drömmen. En båt som strandar på ett berg och du måste fylla bilen med en nalle av varje sort som finns.
Om den förra handlade om hunger, känns denna som religiösa grubblerier.

smultronpaj sa...

VAd skulle jag göra utan dig, drömtydaren? Tyvärr är jag väl inte särskilt religös är jag rädd..