torsdag, november 20, 2008

försäljare

Var precis en sväng i centrum och blev då antastad av en sk försäljare. Just den här typen kom från citibank och ville ge mig ett visakort som var säkert från bedrägerier, som han påstod det. Jag lyssnade artigt och kom med motfrågor men jag sa inte att jag var intresserad. Han ville absolut ha min adress så att han kunde skicka detta förmånliga kort till mig, och det skulle vara kostnadsfritt i ett halvår. (Fast det sa han inte förrän jag frågade) Hur som helst så bestämde jag mig tillslut för att jag inte var intresserad och sa det till honom. Men då började trakasserierna. Han ville verkligen inte släppa mig och absolut inte gå med på att jag inte var intresserad. Han försökte på alla vis hålla mig kvar och förklarade gång på gång varför det var så viktigt och att jag skulle bli så lurad av alla bedragare om jag inte genast fick detta kort i min hand. Han hade full förståelse för och respektrade att jag inte ville ha ett kreditkort men... osv Det spelade ingen roll hur många gånger jag sa nej. Han gav sig inte. Tillslut blev jag tvungen att titta honom i ögonen och säga; Nu har jag varit trevlig och sagt nej på ett trevligt sätt minst 15 gånger men du vill inte lyssna eller respektera mitt svar så nu tänker jag bara gå. Och så gjorde jag det. Han ropade efter mig när jag gick. Vad hörde jag inte men det spelar ingen roll.

Hur ska man kunna bemöta dessa människor? Jag vill inte vara otrevlig och ignorera dem när de kommer fram till mig men jag har ju tydligen inget val, eftersom de ändå inte tänker lyssna på mig. Åh vilken människa.

1 kommentar:

Miss Persson sa...

Det borde vara obligatoriskt dödsstraff på sånna människor :|