söndag, november 23, 2008

snölycka

Oj vad det har snöat i helgen. Det är bergis 3 decimeter ute. Löjliga familjen har givetvis varit i pulkabacken i flera timmar både i går och idag. Ungarna och maken har åkt ned och pulsat upp för backen säkert hundra gånger medan jag har stått nedanför och tittat på. (Mer än så pallar inte kroppen, de ska vara glada att jag ens följde med) Oj vilka trötta ungar jag hade sen, men rödrosiga och glada i alla fall. Dessutom har vi lyckats lura till oss lunch hos faster både i går och idag och det är ju alltid trevligt.

Nu sitter jag här och vilar mitt värkande bäcken och ryggslut, maken är ute och fodrar kring ytterdörren, sonen åker snowracer med kusinen och lillgumman tittar på film hemma hos faster. Ute faller mera snö och senare ska maken plocka ned jullådorna från vinden så att jag kan gå igenom och se vad som behövs uppdateras inför kommande helgens julpyntning. Roligt.

En bra helg, måste jag säga, även om kroppen är totalslut.

Inga kommentarer: