torsdag, juni 11, 2009

snart


Snart är det min tur att fira födelsedag. Det låter mycket bättre att säga så, fira födelsedag, än att säga fylla år. Om man fyller år betyder det ju att man blir ett år äldre och det vill man ju inte, inte när man redan är så här gammal. Det är ju skillnad när man bara är så där en tre, fyra, fem, sex, sju eller så...


Hur som helst. När jag så ska fira födelsedag önskar jag mig egentligen inte så mycket (och ni som känner mig väl förstår ju givetvis att jag ändå vill ha massvis med paket). Det jag helst av allt vill ha av min kära make är romantik. Det är något vi verkligen lider brist på för tillfället. Man skulle till och med kunna tänka sig att den käre maken inte vet vad det är för något. Så nu behöver jag hjälp med att berätta det för honom. Ja, alltså att jag vill ha det. Ja, och vad det är för något om det nu skulle vara så att han inte vet. Eller så vet han men bryr sig inte om det, vad vet jag...


Hur som helst. Hjälper ni mig med det? Snälla shyssta? Okej bra, tack.

Inga kommentarer: