söndag, juli 03, 2011

Underbar och älskad av alla

Underbar och älskad av alla. Så känner jag mig i dag, för att inte tala om hur jag kände mig igår. Vilken fantastisk skara av underbara människor jag omger mig med. Även de man inte träffar så ofta men vet att de är ens vänner för livet. Jag är hemskt lyckligt lottad.

Gårdagen var den mest underbara födelsedag jag någonsin haft.

Allt som hände under hela dagen var så perfekt som det bara kunnat bli. Från början till slut. Jag var helt lyrisk i går och fortfarnade i extas i morse när jag vaknade. Nu är jag lycklig men väldigt trött.

Morgonen började med nybakta frallor och presenter. Armband, halsband och mobilväska från barnen och Yasuragi på Hasseludden från Johan. Älskade systern Madeleine var också här dagen till ära och från henne och Henrik fick jag presentkort på löplabbet. Johan hintade om att det skulle komma mer senare...

Min underbara släkt var här och firade mig på eftermiddagen och när alla utom Mamma och Gösta åkt härifrån ringde det plötsligt på dörren. In kliver en vilt främmande karl. Han presenterar sig som Mats och stövlar rakt in i huset bärandes på en gitarr. Han beter sig som om han bodde här och att det var självklart att han skulle vara här. Jag fattade ingenting. Måste ha sett ut som det största frågetecknet någonsin. Johan stod brevid och såg mycket mystisk och finurlig ut. Jag viskade till mamma att; "jag tror inte det är en strippa för han har en gitarr", men jag kände mig inte helt övertygad.

Han, det vill säga Mats, gick i alla fall rakt ut på altanen och började rigga upp värsta utrustningen och då först fattade jag att Johan hade anlitat en trubadur till festen åt mig. Lyckan när jag inser vad han gjort för mig går inte att beskriva. Älskade människa.

Trubadur-Mats var helt fantastiskt duktig. Sjöng som en ängel och spelade som en gud. Och han är bara min för resten av livet. Nu bor han i min byrålåda.

Festen var så himla lyckad. Alla underbara vänner jag har som kom och förgyllde min kväll med sin blotta närvaro och superfina presenter. Jag är så lyckligt lottad och jag älskar er alla.

Det som dock gjorde allra störst intryck på mig är min älskade make och vad han faktiskt gjort för att visa mig hur mycket jag betyder för honom. Jag hoppas att han förstår och vet hur mycket jag älskar honom och hur tacksam jag är. Jag älskar dig Johan!

Tack!

Inga kommentarer: