söndag, september 30, 2012

Olika

Samtalade precis med en vän. Vi talade om hösten.

För henne är den som paradiset. Vackra färger, hög, klar luft och skogarna fulla med svamp.

Det kan jag väl hålla med om i och för sig, men baksidan då...

Att det nästan aldrig är solsken så att man ser de vackra färgerna...

Att det aldrig är varmt...

Att det betyder slutet på den älskade sommaren...

Att det betyder början på den avskyvärda vintern...

Slut med att bara stoppa in fossingarna i flipfloparna och dra iväg.

Slut på ljumma sommarkvällar på altanen.

Slut på drinkar på mysiga uteserveringar.

Slut på spontana möten med grannar...


Nej, hösten är inget paradis för mig.

Det är början på helvetet...


Skickat från min iPhone

1 kommentar:

Fru Martinsson sa...

Blev full i skratt när jag läste ditt inlägg. Men jag kan hålla med dig, hösten känns väl ok men inte vintern...... Man borde dra till något varmare ställe nu!